AKG K618DJ - Another Beats Slayer?

AKG 618DJ jest pod wieloma względami chyba duchowym następcą K518DJ. K518 dla wielu jest oryginalnym kolorowym basowym zestawem startowym z zaciskiem śmierci i niemal niezniszczalną jakością wykonania w zawsze właściwej i kuszącej cenie. Z K618DJ odszedł teraz są Fischer Price schematy kolorów i w przychodzi znacznie bardziej dojrzała oferta w zakresie prezentacji z drobno wycięte jeszcze subtelne kontury i dorosłego pudełko i worek, który zajmuje całą przygodę kilka stron dalej w dół linii.

K518 został wprowadzony na rynek około 2008 roku, a LE w 2009 roku, ale czują się oni, jakby byli tu od zawsze. Większość spotkań jest pełna poobijanych, ale dumnych wariantów 518DJ - odzyskiwalnych, zwilżanych, spersonalizowanych - które należą do dumnych headphilerów i są szanowane nawet przez najbardziej zagorzałych właścicieli flagowych statków za to, co oferują za swoją cenę. Sprzedają się szybko w używanych reklamach, a większość sklepów audio ma je z przodu i na środku. Co czyni je ikoną w tych częściach jest to, że w zasadzie są one najlepsze wartości słuchawki basowa dzieje i jeśli czaszka może wytrzymać presję, a następnie swoje in na naprawdę wspaniałe i radosne doświadczenia basowe za obok nie szkody w portfelu.

W tym roku AKG zostały na rolce modernizacji wiele z ich istniejącej linii (think K550) z nowych ekscytujących jeszcze niedopracowane i dojrzałe prezentacji projektu. K618 nie jest wyjątkiem i prawdopodobnie jest jednym z najlepszych przykładów, na pierwszy rzut oka, tej nowej filozofii projektowania. Sportowe wykończenie konturowym metalem sprawia, że cały pakiet wydaje się na wskroś nowoczesny i subtelny, a siedząc obok siebie, K518 wygląda na wskroś archaiczny i tani. Wzór 618 ma teraz więcej wspólnego z K550 niż poprzednia seria 518 i nie jest to w moim odczuciu coś złego.

Jest też nowy model 619, ale jest to tylko 618 z kolorystyką filiżanki i kilkoma dodatkami "Made for ipod", dźwięk jest zasadniczo taki sam jak w innych modelach, tak samo jak w projekcie, ale z tym pluskiem koloru. W cenie około 100 dolarów konkurują one bezpośrednio z takimi urządzeniami jak Aiaiai's Capital i TMA-1, a także Beats Solo i Denon's 1. Ci, którzy mieli K518 mogą powiedzieć, że 518 był królem basu, ale nie w święty sposób niezrównoważony, że reszta spektrum nie istniała. Średnie były rozsądne, a wysokie tony obecne, jeśli były nieco niskie pod względem artykulacji i detali. Była to słuchawka przyjazna dla konsumenta, z naciskiem na zabawę i muzykalność, bez kompletnego bałaganu. Ludzie cieszyli się z niej i leciała ona z półek, szczególnie gdy LE wyszło.

Specyfikacje techniczne

Reakcja częstotliwościowa 16Hz - 24000Hz Maksymalna moc wejściowa 2000 mW Impedancja wejściowa 32 ohm Waga 211 gramów

Zniknęła klamra śmierci?

618 bardziej dojrzałe podejście za około 100 dolarów to dla mnie tylko bilet z wiszącym K550. I kopać bardziej profesjonalny wygląd i na szczęście pozbył się niektórych podrażnień K518 i przechowywane 518 podpis w dużej mierze nienaruszone za tę samą cenę.

Ci, którzy pamiętają K518 często chichoczą, kiedy ktoś pyta jak wygląda izolacja i moc zacisku. Hiszpańska Inkwizycja nie miała takiej siły zaciskowej jak K518. K518 jest królem dziadków orzechowych i większość z nich czuła, że ich uszy zamieniają się w drobno zgnieciony proszek w ciągu 30 minut lub mniej, jeśli dopasowanie nie było punktowe. To była jedyna prawdziwa wada K518 i na szczęście AKG naprawiła to w K618 nie tracąc przy tym swojej znakomitej izolacji na słuchawki douszne. Zacisk jest nadal mocny i być może po godzinie lub dwóch będziecie chcieli odpocząć na uszach, ale jest znacznie lepszy niż K519 pod względem dopasowania i zacisku. Model 618 jest znacznie bardziej zrównoważony, a poziom komfortu jest doskonały, choć może nie na poziomie Momentum. Podkładki również wydają się nieco grubsze tym razem, a teraz są zgodne z aktualną konstrukcją AKG, która ma duże litery L i R po wewnętrznej stronie miseczek dla łatwej identyfikacji.

Kabel jest jednokanałowy, nierozłączny i posiada dodatkową wtyczkę 1/4 jack, a także ładną, markową czarną sakiewkę - jedną z lepszych sakiewek. 3-d osiowy system składania w K618 pozwala na złożenie puszki do ładnej, małej formy dla łatwego noszenia, wokół której chciałbym, aby Superlux wypróbował swoje 631, ale i tak 631 jest o wiele tańszy. Kubki mają ładne metalowe i wysokiej jakości plastikowe wykończenie, a opaska na głowę jest taka sama, chociaż wyściółka jest lekka w dotyku i może trochę więcej byłoby w sam raz. Są to dość małe słuchawki na odbicie rzeczywiście i choć opaska przesuwa się dopasować podejrzewam, że te z dużą głową może mieć pewne lekkie problemy dyskomfortu. Na szczęście nie zdarzało mi się to przez kilka godzin, ale potem miałem dużo gorsze uszy, więc wszystko to jest w kontekście.

Jak one brzmią?

To w żaden sposób nie są słuchawki analityczne ani dokładnie brzmiące, K618 jest nastrojony dla zabawy i muzykalności z ciężkim nachyleniem basu, tak jak jego starsze rodzeństwo K518. Jest to specjalista od średniego basu, dostrojony do takich gatunków jak R&B i typy taneczne, które wymagają mocnego basu. Góra lub wysokie tony nadal są nieco zagłębione i pozbawione artykulacji i detali, a środki nie są tak agresywne, choć ustępują miejsca przedniej i bardziej agresywnym akcentom basu. Po obejrzeniu kilku wykresów częstotliwości K618 w innych miejscach, ocena bas db jest znacznie wyższa niż reszta spektrum, co nie zaskoczyło mnie po jakimś solidnym odsłuchu. Na pewno można tego posłuchać na kilku innych gatunkach z pewnym stopniem zadowolenia, w przeciwieństwie do ATH Pro MK2, który jest super ciężki i nadmuchany na basie bez niczego poza nim. Jest to nieco bardziej wybaczające doświadczenie niż to, ale szczerze mówiąc nie zabłyśnie dla mnie na niczym innym, jak tylko na gatunkach zdominowanych przez beat.

Scena dźwiękowa na słuchawce zamkniętej na uchu jest tak mała i intymna, że szczerze mówiąc odpowiada gatunkowi pasującemu do tego doświadczenia tanecznego. W porównaniu z Noontec Zoro strojenie basu jest cięższe i nieco mniej wyważone niż to okazyjne cudo, więc ci, którzy chcą wszechstronności z dobrym oddźwiękiem basu, mogą chcieć zdjąć dźwięk między nimi przed wyborem K618. Noontec cieniuje go pod względem elastyczności gatunkowej, a M50 ma znacznie lepszą odpowiedź na wysokie tony i jest bardziej neutralne brzmienie niż K618. Nie jest on tak ciemny jak TMA-1, nawet przy lekko zrolowanych wysokich tonach w porównaniu z bardzo stłumionym pasmem przenoszenia wysokich tonów TMA-1.

K618 jest dość łatwą słuchawką do wyrzucenia z najbardziej kompetentnych DAP-ów. Jeśli naprawdę musisz mieć odrobinę soku, nie sięgaj po ciemno brzmiące wzmacniacze jak E11, które będą służyły tylko do zwiększenia obciążenia basów nad wszystkimi innymi aspektami częstotliwości. Spróbuj E12 na niskim wzmocnieniu i niskiej głośności dla nieco lepszego dopasowania tonalnego lub E07k i EQ dotknij wysokich tonów i basu i możesz mieć naprawdę solidną kombinację roboczą.

Myśli końcowe

Osobiście, jeśli jesteś basistą szukającym dobrze zbudowanej i solidnie wykonanej słuchawki basowej strojonej i zabawnej, bez łamania banku, K618DJ jest bardzo atrakcyjną opcją. Nie jestem pewien, czy istniejące K518 użytkownicy muszą rozważyć aktualizację, chyba że zacisk był ogromny problem i najprawdopodobniej będzie oznaczać tak dla wielu. Istnieją inne opcje, takie jak Superlux 631 i Noontec Zoro, które są tańsze, ale K618DJ po prostu wygląda klasyczniej w porównaniu do obu i budować mądrze mogę dać kiwnięcie głową K618 nad dwoma tańszymi opcjami nie wspominając o wielkości i formie.

21 stycznia 2021

Krystian Wolski

Absolwent Instytutu Jazzu Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach (saksofon, urządzenia elektroakustyczne), laureat prestiżowych konkurów ogólnopolskich i międzynarodowych.